gânduri.idei.reflecții.resurse.

... și tot ce ar mai putea să fie parte din ceea ce pot oferi oamenilor


M-am întrebat de multe ori care este secretul și cum fac oamenii considerați a fi profesioniști în domeniul lor, să rămână cât mai conectați cu temele prezentului, să țină pasul cu ariile de dezvoltare ale domeniului lor, de unde își iau resursele, cine le spune dacă ceea ce fac este bine, cum își reglează ”luminile” pentru drum, dar...

câteva sugestii pentru a fi și a deveni un bun animator al clasei virtuale, un facilitator care crează un mediu antrenat de învățare și interacțiune digitală

Dacă în spațiul pentru curs sau în sala de clasă folosim un set clasic de instrumente- flipchart, tablă, videoproiector, tablă interactivă, laptop și altele, în funcție de specific- atunci când este vorba despre clasa virtuală, este evident că apare nevoia de instrumente adecvate mediului de lucru și care să contribuie la un proces de învățare...

În cele ce urmează veți descoperi câteva sugestii despre: echipamentele și instrumentele potrivite pentru a susține cursurile de la distanță; dacă este sau nu este nevoie de microfon și de cameră video, altele decăt cele integrate în laptop; despre programe potrivite pentru grupuri de participanți (mai mici sau mai mari- și grupurile și...

168 de ore în fiecare săptămână, 8736 de ore într-un an, și aproape 700.000 de ore într-o viață. Doar atât! Reflecții personale despre cum să-ți împarți timpul pentru a-ți împlini nevoile și a-ți atinge scopul, cum să reduci stresul și să faci rost de timp ca să faci ce-ți place, și ceva în plus...

În luna septembrie 2020 a fost lansat în cadrul unui eveniment online, organizat de Corpul European de Solidaritate, un ghid destinat conceptului de solidaritate din perspectiva modului în care este și poate fi transpus în proiectele derulate de către tineri și ONG-uri în comunitățile în care trăiesc. Am făcut parte din echipa care a elaborat acest...

Dacă mă gândesc la modul în care am funcționat multă vreme și poate încă se mai întâmplă uneori, ceea ce îmi blochează exprimarea de sine și creativitatea sunt frica de judecată și greutatea așteptărilor de a face lucrurile în modul "corect". Mi-am observat de-a lungul timpului rețineri, în cadrul întâlnirilor de echipă sau în alte tipuri de...

Deși toată copilăria am trăit din plin jocul liber, în toate variantele posibile - de la jocurile arhicunoscute desfășurate în grupuri mari de copii până la jocuri create de mine pentru plăcerea de a mă juca altfel, de la jocuri cuminți bazate mai degrabă pe contemplare, la jocuri periculoase (cel puțin așa aș spune acum) pline de aventură, de...

Ce înseamnă a da sau a primi feedback? Cum arată o sesiune de feedback? Cum este formulat feedback-ul și care este cel mai potrivit moment pentru această activitate? Ce să fac concret pentru a fi mai încrezător și mai eficace atunci când ofer feedback? Cum să fac să ofer feedback natural și ușor, de fiecare dată când este necesar?...

De unde începi? Cu cine? Ce e important? Care sunt limitele?reflecții personale practice asupra specificului cursurilor derulate online, în special atunci când este vorba despre activitățile de învățare bazate pe experiență (învățare nonformală și informală)